Jak urządzić pokój dziewczynki?


Nie wiesz jak urządzić pokój swojej córki? A może podobnie jak ja, masz dosyć wszechobecnego skandynawskiego stylu i ścian w bieli, pastelach i szarości? Zostań tu koniecznie, bo dam ci kilka trafnych wskazówek.



Pierwsze i moim zdaniem najważniejsze! Pokój dziecka jest pomieszczeniem, w którym dziecko nie tylko śpi, ale tez się bawi. Rodzice chyba czasem o tym zapominają,bo głównym argumentem przeciw ścianom w „soczystych” kolorach, jest to, że przy takich kolorach dzieciom trudniej się zasypia.  I tu należy zadać sobie pytanie.

Jak wybrać kolory do pokoju dziewczynki?


Jeśli urządzasz pokój kilkulatce, sprawa jest dużo łatwiejsza, bo oczywiście możesz zapytać o jej ulubiony kolor i oddać do tego drugi, który będzie pasował, a jednocześnie stonuje lub rozweseli pomieszczenie. Jeśli to pokój małego dziecka, możesz pomyśleć, co lubi twoja córka, lub zainspirować się zdjęciami od wujka Google. U nas to różowy i ciepły jasny beż, kolory różnią się nieco od tych na zdjęciu. W rzeczywistości są jaśniejsze. Dzięki takiemu zestawieniu kolorów pokój jest dziewczęcy, a jednocześnie jasny i niezbyt krzykliwy. Gdy nie masz pomysłu na drugi kolor, wybierz biały, pasuje zawsze. Możesz zrobić też wszystkie ściany w jednym kolorze, ale to rzadko dobrze się prezentuje. Pomalowane? No to jedziemy dalej!

Jak wybrać meble do pokoju dziecka?


Jeśli meble już masz i nie chcesz kupować nowych, ale uważasz, że nie pasują do koloru ścian, możesz je po prostu przemalować. Świetną instrukcję znajdziesz tutaj. Jeśli stoisz przed wyborem mebli, ja polecam białe, banalne prawda, ale już pisze dlaczego! Po pierwsze dużo łatwiej dopasować meble różnych firm! Biały to biały i nawet jeśli są jakieś różnice, to zdarzają się rzadko i zazwyczaj są prawie niezauważalne. Jeśli chodzi o meble drewniane, w kolorze drewniana lub kolorowe to znacznie trudniej to dopasować, chyba że jesteś pewien, że kupisz wszystkie meble w jednej firmie. Znam to z autopsji, bo kiedyś odważyłam się zrobić pokój Dennisa z drewnianymi meblami i nie wyszło dobrze. Po drugie, białe meble będą pasować, nawet jeśli przemalujesz ściany na inny kolor. Pamiętaj, że meble przede wszystkim powinny być bezpieczne! Zwróć uwagę, by były stabilne i nie było możliwości, by spadły na twoją pociechę, część mebli (np. Ikea) ma możliwość przewiercania do ściany, skorzystaj z tej możliwości, szczególnie gdy dziecko jest małe (choć i te starsze mają nieprzewidywalne pomysły). Osobnego omówienia tematu wymaga łóżko.

Komoda -"malm" ikea
Regal- b&m
Różowe pojemniki -ebay
Biały pojemnik - ikea

Jak wybrać łóżko dla dziecka?


I to jest najtrudniejsza rzecz, bo trzeba przeanalizować wiele rzeczy.
Ile lat ma dziecko? Ile miejsca jest w pokoju? Na jak długo łóżko ma starczyć? Czy dziecko jest ruchliwe podczas snu?
Ja szukałam niebanalnego łóżka, dla małej wiercipięty, które starczy na kilka lat. Skreśliłam od razu łóżeczko niemowlęce, mimo że Noemi miała dopiero 1,5 roku. Odpadły też łóżka bez barierek i łóżko domek. Po zapoznaniu się kilkunastoma ofertami sklepów meblowych i stron internetowych stwierdziłam, że większość jest oklepane lub zwyczajne. Postanowiłam zajrzeć na eBay i przeszukać łóżka używane, wiedząc, że meble czasem przestają produkować po jednym lub kilku sezonach. I znalazłam, piękne drewniane łóżko hamdmade, które w pierwszej chwili przypominało mi  chmurkę. Łóżko wymiarów 160x80 cm, wiec spełniło jeden z warunków, bo było pewne, że Noemi nie wyrośnie z niego w ciągu kilku lat. Mebel miał też wysokie boki, wiec wiedziałam, że mała nie spadnie podczas snu. Jak to bywa z używanymi meblami, nie było idealnie, bo łóżko wymagało odmalowania, ale sprzedający uczciwie zaznaczył to w opisie.
Tak więc szukając łóżka nie bój się, takich stron jak eBay czy gumtree, bo naprawdę można znaleźć tam perełki.

łóżko - hamdmade, Ebay
półki - zdobycze z carboot

 

 Dodatkowe informacje


1. Urządzając pokój dziecka pamiętaj, by zabawki były w zasięgu ręki dziecka, to jego królestwo i niech ono się tam "rządzi". Wbrew temu, co widzicie na zdjęciu, książki tez powinny być nisko, tak by malec spokojnie mógł je przeglądać. Niestety moje dziecko ma niebywały talent do darcia książek nawet z kartonowymi kartkami, stąd półka nad komodą.

lampka nocną chmurka - ikea
półka na książeczki - "mosslanda" ikea

2. Kupując pojemniki do regału typu „kallax”, pamiętaj, żeby pojemnik był mniejszy niż półka, zapewnia to łatwe wysuwanie pudełka i wyjmowania zabawek. Postaraj się też, by w pojemnikach umieszczonych wyżej były tylko te lekkie zabawki, dzięki temu dziecko nie będzie miało problemu z zestawieniem pojemnika na podłogę. Ulubione zabawki zostaw na półkach bez pojemników, żeby dziecko nie musiało ich szukać.

pojemniki - eBay

3. Kupując dodatki, zwróć uwagę, by pasowały do reszty pokoju. Fajnie też, jeśli nie są montowane „na stale”, łatwo je wtedy zdjąć i zmienić zupełnie wygląd pokoju zmieniając tylko dodatki. Uważaj też, by nie było ich za dużo, bo stworzą efekt nieładu.

Naklejka - b&m

4. Pamiętaj, o czymś, co zaciemni pokój, nasze organizmy w ciemności wytwarzają najwięcej melatoniny, która odpowiada za prawidłowy rytm snu i aktywności. U nas to czarne zasłony. Rolety wyglądają dużo lepiej, ale niestety nie można ich wyprać, dlatego wciąż się waham.

Stolik - ikea
Dywanik gwiazdka- b&m

Mam nadzieję, że post pomoże Ci stworzyć pokój dziecka, kolorowy, przyjazny i wesoły.








Komentarze

  1. Pokój naszej małej jest w kolorze brzoskwiniowym. Optymistyczny kolor, rozjaśnia pomieszczenie, a jednocześnie nie przytłacza.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo różowo jak dla księżniczki 😍

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że nie mam córki. Dziwnie wyglądałaby w czarnych ubrankach, ale pokój chyba musiałbym pomalować na inny kolor.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, moja ma sporo czarnych ubrane. Nawet na roczku miała czarną sukienke.

      Usuń
    2. Moja panna też w rozach nie chodzi, w domu słuchamy metalu ale jak przyszło do wyboru farby to uparła się przy różowej więc za dziećmi nie zdążysz😊

      Usuń
  4. Wow róż! Moja córka juz z tego wyrosła chociaż też kochała ten kolor. Teraz w pokoju rządzi biel i troszkę zieleni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I też na pewno pięknie! Moja za mała, żeby powiedzieć czy lubi, ale bawić się tam uwielbia. Z synem był mniejszy problem, bo starszy i już sam kolory wybrał.

      Usuń
  5. Nie znam się na tym, ale sama uciekłabym z krzykiem z różowego pokoju. Nie mogę odpowiadać za dzieci, których nie mam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto wie, może moja niedługo też powie, że różu nie lubi.

      Usuń
  6. My planujemy remont pokoju dziewuch w sierpniu. Ja fanka stylu skandynawskiego jednak ugielam się starszej córce i sciany będą różowe ( trafiliśmy na mega promocję farb to od razu wzięliśmy) białe meble popieram jak najbardziej 😊 a za półki na zabawki będą u nas robiły pomalowane na biało drewniane skrzynki. no więc tak to będzie u nas 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ahh te skrzynki też trafiają w mój gust, ale niestety niemęża już nie, a bardzo chciałam do salonu

      Usuń
  7. Róż to zdecydowanie nie bajka moich dzieci jeśli chodzi o kolor i w przypadku tytułu posta "piękny pokój..." to zdecydowanie kwestia gustu. Ja nie pomalowalabym pokoju na ten sam kolor co są meble. Moim zdaniem to zbyt przytlaczające bez względu na kolor.
    Uwielbiam w pokojach różnorodność kolorów, dziecięce dodatki, zabawki i bibeloty. Przerażają mnie jedynie biało - pastelowe pokoje ze sterylnie urządzonym wnętrzem. Moje córki maja pokój pokój biało - szary z białymi i drewnianymi meblami. Za to cała reszta to feria kolorów. Wszystko tak chciała córka - ma 5 lat. Bo dla mnie najważniejsze by dziecko było szczęśliwe w swojej przestrzeni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, najwazniejsze, żeby dziecku się podobało. Co do tytuł. Faktycznie czy pokój jest piękny czy nie to kwestia gust, ale on jest tu tylko przykładem. Nie piszę, że takie kolory muszą być. Piszę jak je dobrać.
      To nie jest pokój modny i dla każdego. Ten post ma pomóc rodzicom , którzy szukają czegoś innego niż styl skandynawski i pastele, bo niestety na forach i grupach z inspiracjami ciężko znaleźć coś innego, niż to co jest "na tobie". Wiem bo sama niedawno szukałam czegoś innego ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

A co Ty o tym myślisz?